Tröttis!

Villgott har blivit en riktig liten tröttis! image
Innan julledigheten så gick vi ju alltid två morgonpromenader, lunchpromme, eftermiddagspromme och en kvälls/nattprommis. Minst fem promenader per dag, nu är vi nere på 3-4!

Det började med att han tog kväll tidigare, vid 19-tiden joggar han bakom soffan till sin ”nattbädd” och sedan är han näst intill omöjlig att få upp. Bättre då att gå sista turen när han precis tänker byta plats. Detta fungerade toppen!

Nästa steg var att han sov ifrån morgonpromenaden när vi var långlediga, detta har han fortsatt med även nu vi börjat jobba igen. Nu går vi bara en 45-60 min morgonpromenad på morgonen. Lunchen går numera Husse så det blir en längre tur på kanske 40 min (mot mina 15-20) vi åker hem på lunchen båda två så han får lite nosaktivering, godislet eller annan stimulans.

Eftermiddagsprommen blir en långpromenad, aktivering efter det och sedan en sista promenad innan han smiter iväg för att ta kväll.

Han är ju visserligen äldre och det är mörkt och kallt ute så det är kanske inte så konstigt? Han är i alla fall jättepigg ute och supergosig inne!

Vi har börjat mysa med filt när vi kommer in och han tycker det är supermysigt! Jag myser masserar honom en stund med filten och sedan kan han ligga under den hur länge som helst. Han är allt lite frusen tror jag, inte konstigt med tanke på att jag plockat ner honom rätt rejäl, försöker på honom jämn….

Idag blir det ett litet pälspass till och en massa mys och några sköna promenader! Tyvärr får vi väl ingen sol som de sade igår….

Postat i Okategoriserade

En tanke på “Tröttis!

Lämna en kommentar