Löptikar….

Jisses. Nu är Villgott sådär jobbig igen. Han sitter vid dörren. Tjuter så fort han kommer ut.

Jag förstår inte, har det med att doftpartiklarna från löptik inte steg upp till fjärde våning där vi bodde innan? Då var han sådan här en gång när jag klantade mig och gick förbi löptikens hus flera ggr/dag. Men nu har han varit sådan här ett antal ggr sedan vi flyttade och det sitter ju i i flera veckor. Det jobbiga är att han inte riktigt kommer till ro inne. Iof så gör han det när han är välaktiverad så det är väl inte hela världen..

Håller det på såhär så skall jag nog ändå testa kemisk kastrering och ev kastrera för gott. Han blir så himla tjurig när han är sådan här också. Sådär sur som han inte varit sedan vi bodde i stán. Utfall och riktigt jobbig mot andra hundar, även om jag tränar så fungerar det inte för stunden.

Så, nu blir det till att åka iväg ett antal ggr/dag. Ut i skogen, springa, aktivitetspromenader och mer träning inomhus.

Igår joggade vi och då sov han faktiskt när vi kom in och imorse var vi och gick den kuperade 4km på Billingehus (5.50 så han kunde vara lös hela turen, inte en människa ute) och han vilar fortfarande. Vi skall på begravning idag så det får bli en ”lokal” aktivitetspromenad innan den och i eftermiddag åker han nog på ett hundbad.

Postat i Okategoriserade

Lämna en kommentar