25/6 tordsdag kvällstur

Igår tog vi en lite kortare kvällspromenad. Det blev lite tränat i alla fall….

Inkallningar : UTMÄRKT! Både ingångar och fart satt! Jag började med att hetsa honom lite i starterna med hjälp av omvänt lockande, det gick lysande! Jag belönade med trädruskor, anka med pip, pipboll, tofs och lite gul pip. Lite olika från gång till gång och jack pot med flera lekbelöningar/prestation. Villgott blir ju tokig när jag lyfter upp ryggsäcken för att vi skall gå vidare och det drog jag nytta av igår! Jag fångade hans förhöjda aktivitetsnivå och körde en inkallning, toppen!

Platsliggning 4 min m egen störning : UTMÄRKT! Han ligger stadigt och jag kan gå runt, bakom, sätt mig bredvid honom, ställa mig bakom, ställa mig på båda sidor om honom, ändra kroppsspråk osv. Jag kom på en ny belöning för platsen också! KRAM! Villgott tycker att det är lite knepigt det här med platsliggning, särskilt med andra hundar eller när jag beter  mig underligt och då vill han gärna kramas när jag har satt upp honom, han tog själv initiativet på kursen nu senast och jag gjorde likadant igår. Han ylar lite när vi har kramats färdigt men det tycker jag bara är charmigt! Der är väl knappast optimalt ur ”tävlingssynpunkt” men Villgott tycker att det är toppen!

Postat i 1

Lämna en kommentar